Ring oss idag +46 (0)8 623 18 80

Marval Blogg

Vad ska man tänka på när man väljer ett nytt ärendehanteringssystem?

Genom att välja rätt ärendehanteringssystem hjälper man till att leverera affärsvärde, en bra kundupplevelse samt effektiviserar man sin arbetsplats.

Vad man ska tänka på:

1. För att få ut det mesta av din RFI måste du först förstå dina egna företagsbehov, dina eftertraktade resultat och dina servicemål.

2. Fokusera på att utvärdera flexibla processer och servicedrivna lösningar som hjälper dig att leverera exceptionell service.

3. Leverantörens resultat av antal "framgångsrika" lösningar levererade bör vara en kritisk del av din urvalsprocess.

4. Acceptera inte säljarens skriftliga svar ifall det finns några frågetecken. Be om att varje svar är utförligt beskrivet.

5. Om du behöver en integrerad, processdriven och konfigurerbar lösning. Skicka förfrågan om att få detta demonstrerat.

6. Ge leverantörerna tillräckligt med tid för att demonstrera sitt ärendehanteringssystem, rekommendationen är minst 2 timmar. Detta sparar tid i upphandlingsprocessen.

7. Några av dina nyckelanvändare och serviceägare ska vara närvarande vid demonstrationen, eftersom de kommer att vara mer fokuserade på resultat och affärsvärde.

10. Överväg att ange en dag för varje leverantör för att svara på kvarstående frågor.

11. Se upp för dolda kostnader. Var tydlig om vilka komponenter och aktiviteter som är avgiftsbelagda och vilka som ingår.

12. Ställ dig dessa frågor

a) Kan jag arbeta med det här företaget?

b) Förstår de våra problem?

c) Kommer de att bidra till ett framgångsrikt resultat?

Den här kombinerade strategin maximerar möjligheterna till ett framgångsrikt projektinförande av ditt nya ärendehanteringssystem.

Kontakta Oss Se alla Artiklar

Oändliga möjligheter med Marval...

Oavsett dina önskemål har vi tekniken, kompetensen och arbetskraften för att uppnå dem.

Vi vet att du kan ha några frågor...

  • Beställ en
    Demonstration

    Upptäck fördelarna med att använda MSM, ett ärendehanteringssystem som är designat för att förbättra IT-tjänsternas kvalitet, öka kundnöjdheten och som sänker dina kostnader

  • Ladda
    Ner

    Här hittar du spännande och användbar information om ITSM

  • Marval Nordics
    Kundfallsstudier

    Ta del av hur andra använder Marval MSM för att lösa sina utmaningar inom IT Service Management

  • Kontakta
    Marval

    Kontakta oss för att diskutera dina servicebehov