Ring oss idag +46 (0)8 623 18 80

Marval logo
Fastigheter/egendom chef

Fastigheter/egendomschef

Som Fastigheter/egendomschef är rollens omfattning väldigt varierande, från att övervaka effektiviteten och kostnadseffektiva leveransen av anläggningar och fastighetsservice samt säkerställa genomförandet och pågående överensstämmelse och standarder.

Fastighetshantering (FM) -aspekter kan också omfatta "utrymme och infrastruktur" (såsom kontrakts- och leasinghantering, underhåll, möbler och städning) och "människor och organisation" (såsom IKT, HR, redovisning, marknadsföring, gästfrihet). Med den första prioriteringen att hålla människor levande och säkra.

För att hantera ett så varierat räckvidd kan MSM och dess användarinställbara funktioner göra det möjligt för dig att:

  • Strategiskt och taktiskt stödja företagstjänster och funktioner, vilket hjälper kunder, kunder och slutanvändare att förstå de potentiella effekterna av sina beslut om tillhandahållande av utrymme, tjänster, kostnader och affärsrisker
  • Operativt stödja affärstjänster och funktioner genom att säkerställa en kostnadseffektiv miljö för att människor ska kunna fungera och få en bra kundupplevelse
  • Standardisera leveransen av tjänster
  • Se till att kommunikation sker mellan kund och stakeholdert i alla skeden
  • Skapa och hantera ett omfattande tillgångsregister
  • Snabbt göra affärsbeslut baserat på informerad bevisning
  • Leverera planerade underhållsplaner
  • Hantera och schemalägg förändringar och rutinuppgifter
  • Bevara bevis och efterlevnad för att stödja genomförda standarder
  • Genomföra god praxis inom anläggningar och fastighetslag
  • Definiera snabbt standard- och användarkonfigurerbara aktiviteter som kan användas via en webbportal
  • Visa tillgångshistorik, relaterade och planerade aktiviteter
  • Låt kunderna kolla på hur deras önskemål fortskrider
  • Höj och hantera kundkomplimenter och klagomål
  • Visa interaktiva grafiska instrumentpaneler i realtid och rapporter för att rapportera om tillgång och prestanda med ett brett spektrum av attribut (t ex plats, användare, tjänst, tillgångstyp)
  • Se till att kontraktsavtal och leverantörsavtal följs av servicenivåavtal
  • Spåra och registrera kontrakt och kostnader

Spara tid och pengar, öka effektiviteten och kommunikationen samt förbättra användar- och kundupplevelsen

Oändliga möjligheter med Marval...

Oavsett dina önskemål har vi tekniken, kompetensen och arbetskraften för att uppnå dem.

Vi vet att du kan ha några frågor...

  • Beställ en
    Demonstration

    Upptäck fördelarna med att använda MSM, ett ärendehanteringssystem som är designat för att förbättra IT-tjänsternas kvalitet, öka kundnöjdheten och som sänker dina kostnader

  • Ladda
    Ner

    Här hittar du spännande och användbar information om ITSM

  • Marval Nordics
    Kundfallsstudier

    Ta del av hur andra använder Marval MSM för att lösa sina utmaningar inom IT Service Management

  • Kontakta
    Marval

    Kontakta oss för att diskutera dina servicebehov