ItSMF
Det oberoende och internationellt erkända forumet för IT Service Management Professionals.
Worldwide Chapters:
The ISM
Institutet för IT-tjänstehantering syftar till att främja och stödja ledamöternas ståndpunkt genom att fastställa höga krav på professionellt och etiskt beteende, för att säkerställa fortsatt professionell utveckling av sina medlemmar för att visa sin kompetens och engagemang
The British Computer Society
Med medlemmar i över 100 länder runt om i världen är BCS det ledande professionella och lärda samhället inom datorer och informationssystem.
The BCS Service Management Specialist Group
BCS Tjänstehantering Specialist Grupp - tjänstehantering Specialist Grupp tillhandahåller en aveny för utveckling och marknadsföring av IT-tjänstehanteringstekniker och standarder som ITIL® och ISO / IEC 20000.
BSI
BSI Britisk Standarder är Storbritanniens nationella standardiseringsorgan och utvecklar standarder och standardiseringslösningar för att möta företag och samhällsbehov. De arbetar med regeringen, företagen och konsumenterna.
ISO/IEC 20000 Certification web site
Den här webbplatsen är avsedd att hjälpa organisationer att delta i ISO / IEC 20000-certifieringssystemet genom att ge värdefull information och råd.
The Service Desk Institute
Grundades 1988 i Storbritannien och globalt därefter är SDI den ledande myndigheten på servicedesk och IT-relaterade frågor.
The ITIL and ITSM Directory
Denna katalog är avsedd att fungera som en startpunkt för ITIL / ITSM behov.
AXELOS ITIL Official Website
Den måste gå till hemsidan för alla saker ITIL
Download your ITIL glossary here